نقشه‌برداری تومور (Tumor Mapping)

نقشه‌برداری تومور (Tumor Mapping)

نقشه‌برداری تومور گامی مهم در تشخیص، برنامه‌ریزی درمان و نظارت بر انواع مختلف تومورها است. با کمک تصویربرداری پرفیوژن، می‌توانیم الگوهای جریان خون را در تومور ارزیابی کنیم و اطلاعات ارزشمندی در مورد عروقی شدن و تهاجم احتمالی آن ارائه کنیم. تصویربرداری MRS به ما این امکان را می‌دهد تا ترکیب شیمیایی تومور را تجزیه و تحلیل کنیم، به تمایز بین انواع مختلف تومور کمک کرده و در مورد فعالیت متابولیک آنها اطلاعات ارزشمندی ارائه می‌دهد.

در کلینیک نیاگ، از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های MRI برای گرفتن تصاویر با وضوح بالا از تومورها استفاده می‌کنیم. نرم‌افزارهای پیشرفته، کارشناسان و رادیولوژیست‌های مجرب ما سپس این تصاویر را با استفاده از الگوریتم‌ها و تکنیک‌های پیچیده برای ایجاد نقشه‌های دقیق از تومور و ساختارهای اطراف آن تجزیه و تحلیل می‌کنند.

مزایای نقشه برداری تومور با استفاده از MRI بسیار زیاد است. با توصیف دقیق جریان خون و فعالیت متابولیک تومور، می‌توانیم به هدایت تصمیمات درمانی، ارزیابی پاسخ به درمان و نظارت بر پیشرفت بیماری کمک کنیم. رویکرد جامع ما تضمین می‌کند که بیماران مراقبت‌های متناسب و شخصی‌شده را دریافت می‌کنند و نتایج و کیفیت زندگی آنها را بهینه می‌کنند.

در مجموع تصويربرداري مغزي چند پروتکلي با نام Tumor Mapping شامل پروتکل‌هاي با و بدون تزریق مغز، سکانس FLAIR ، DWI/ADC، و يکي از روش هاي MRS يا Perfusion مي‌باشد.

انديکاسيون‌هاي دقيق جهت تجويز خدمت

(ذكر جزئيات مربوط به ضوابط پاراكلنيکي و باليني مبتني بر شواهد و نيز تعداد مواردي كه ارائه اين خدمت در يك بيمار، انديکاسون دارد)

  • تشخيص افتراقي تومور از ديگر بيماري‌هاي مغز و اعصاب
  • ارزيابي درمان براي جراحي مغز، راديوتراپي مغز، شيمي درماني
  • تعيين نوع، خصوصيات و Gradingتومورهاي مغزي-عصبي
  • طراحي قبل از اعمال جراحي مغز
  • طراحي قبل از درمان‌هاي تهاجمي مغز از قبيل راديوتراپي (Presurgical Planning)

استاندارد تجويز

  1. تعيين نوع و محل نواحي تصويربرداري مغزي مورد نياز و يا نوع تصويربرداري ساختاري در نسخه
  2. تعيين علت درخواست تصويربرداري تخصصي در نسخه
  3. تعيين سابقه بيماري و تداخل‌هاي درماني اصلي صورت‌گرفته در نسخه يا فرم‌هايي كه در اختيار پزشك قرار مي‌گيرد

آناليز انجام شده براي پروتکل Tumor Mapping در يک بيمار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

fa_IRPersian