نقشه‌برداری تومور (Tumor Mapping)

نقشه‌برداری تومور (Tumor Mapping)

نقشه‌برداری تومور (Tumor Mapping)

نقشه‌برداری تومور گامی مهم در تشخیص، برنامه‌ریزی درمان و نظارت بر انواع مختلف تومورها است. با کمک تصویربرداری پرفیوژن، می‌توانیم الگوهای جریان خون را در تومور ارزیابی کنیم و اطلاعات ارزشمندی در مورد عروقی شدن و تهاجم احتمالی آن ارائه کنیم. تصویربرداری MRS به ما این امکان را می‌دهد تا ترکیب شیمیایی تومور را تجزیه و تحلیل کنیم، به تمایز بین انواع مختلف تومور کمک کرده و در مورد فعالیت متابولیک آنها اطلاعات ارزشمندی ارائه می‌دهد.

در کلینیک نیاگ، از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های MRI برای گرفتن تصاویر با وضوح بالا از تومورها استفاده می‌کنیم. نرم‌افزارهای پیشرفته، کارشناسان و رادیولوژیست‌های مجرب ما سپس این تصاویر را با استفاده از الگوریتم‌ها و تکنیک‌های پیچیده برای ایجاد نقشه‌های دقیق از تومور و ساختارهای اطراف آن تجزیه و تحلیل می‌کنند.

مزایای نقشه برداری تومور با استفاده از MRI بسیار زیاد است. با توصیف دقیق جریان خون و فعالیت متابولیک تومور، می‌توانیم به هدایت تصمیمات درمانی، ارزیابی پاسخ به درمان و نظارت بر پیشرفت بیماری کمک کنیم. رویکرد جامع ما تضمین می‌کند که بیماران مراقبت‌های متناسب و شخصی‌شده را دریافت می‌کنند و نتایج و کیفیت زندگی آنها را بهینه می‌کنند.

در مجموع تصويربرداري مغزي چند پروتکلي با نام Tumor Mapping شامل پروتکل‌هاي با و بدون تزریق مغز، سکانس FLAIR ، DWI/ADC، و يکي از روش هاي MRS يا Perfusion مي‌باشد.

انديکاسيون‌هاي دقيق جهت تجويز خدمت

(ذكر جزئيات مربوط به ضوابط پاراكلنيکي و باليني مبتني بر شواهد و نيز تعداد مواردي كه ارائه اين خدمت در يك بيمار، انديکاسون دارد)

  • تشخيص افتراقي تومور از ديگر بيماري‌هاي مغز و اعصاب
  • ارزيابي درمان براي جراحي مغز، راديوتراپي مغز، شيمي درماني
  • تعيين نوع، خصوصيات و Gradingتومورهاي مغزي-عصبي
  • طراحي قبل از اعمال جراحي مغز
  • طراحي قبل از درمان‌هاي تهاجمي مغز از قبيل راديوتراپي (Presurgical Planning)

استاندارد تجويز

  1. تعيين نوع و محل نواحي تصويربرداري مغزي مورد نياز و يا نوع تصويربرداري ساختاري در نسخه
  2. تعيين علت درخواست تصويربرداري تخصصي در نسخه
  3. تعيين سابقه بيماري و تداخل‌هاي درماني اصلي صورت‌گرفته در نسخه يا فرم‌هايي كه در اختيار پزشك قرار مي‌گيرد

آناليز انجام شده براي پروتکل Tumor Mapping در يک بيمار

fa_IRPersian